Anu Marin: Aktivoi aineenvaihduntasi

Kansi: Anu Marin: Aktivoi aineenvaihduntasi

Alkuvuosi on monelle ihmiselle aina sitä uutta aikaa jolloin halutaan tehdä elämäntapamuutoksia ja laihtua tai alkaa liikkumaan paremmin ja niin edelleen…

Iisalmelaislähtöinen Anu Marin on aineenvaihdunnan eheyttämiseen erikoistunut ravinto- ja voimaharjoitteluvalmentaja. Hän kertoo kirjassa esimerkiksi kuinka päästä eroon jumiutuneesta mielestä ja kropasta.

“Jotta kehonmuokkaus olisi kestävällä pohjalla, on fiksusti syömisestä ja liikunnallisesta elämästä tehtävä tapa.”

Kirjassa on paljon faktatietoa ylipäätään aineenvaihdunnasta ja sen perusteista. Mitä aineenvaihdunta on ja miten muiden muassa hormonit ja ruokavaliot tähän vaikuttavat. Osiot itsessään ovat lyhyitä, joten lukiessa ei tule sellaista “Luenko minä hepreaa?” -oloa, kuten usein tietokirjamaisissa kirjoissa. Marin kertoo myös miten tärkeää uni ja stressinhallinta ovat, kuinka syömällä oikein saat aineenvaihdunnan kuntoon ja voit ylläpitää sitä hyvänä. Ja vielä nimenomaan niin että se on samalla loppuelämän muutos.

“Miksi ihmiselle tulee tarve lähteä uudelle dieetille, riuduttaa itseään tai syödä vähän?”

Kirjasta löytyy myös psykologi Anna Riihimäen haastattelu sekä Anun omien valmennettavien kokemuksia. Tämän lisäksi kirjasta löytyy myös muutama hyvä ja terveellinen resepti sekä treeniohjelma.

Jos sinusta vähänkään tuntuu siltä, että olisit ikuisesti laihdutuskuurilla tai aina vuoden alusta “joudut aloittamaan laihiksen uudelleen”, niin suosittelen tutustumaan tähän kirjaan. Tämän luettuasi ymmärrät, miksi oikein syöminen, hyvin nukkuminen ja tarpeeksi liikkuminen on niin tärkeää.

Lina

Lukemista rakastava Lina oppi lukemaan 5-vuotiaana ja sen jälkeen kirja onkin ollut kädessä lähes aina. Lina tykkää etenkin dekkareista ja suomalaisten kirjailijoiden teoksista, mutta lukee mielellään myös jotain uutta ja erilaista! Kaikki vinkit »