Kansi: Sabine Kuegler: Elämän viidakossa

Sabine Kuegler: Elämän viidakossa

kirjoittanut Veera13.5.2011
Tammi, 2011
Alkuteos: Jägerin und Gejagte (Droemer, 2009)
Kääntäjä: Veera Kaski

Elämän viidakossa on kolmas osa Sabine Kueglerin omaelämänkerrallisten kirjojen sarjassa. Hän asui lapsena perheensä kanssa Indonesiassa sademetsässä fayu-heimon parissa. Siitä kerrotaan tarkemmin kirjoissa Viidakkolapsi (2006) ja Paluu viidakkoon (2007).

Tässä kirjassa Kuegler kertoo, että mitä hänelle tapahtui Indonesiasta lähdön jälkeen. Hän lähti 17-vuotiaana sisäoppilaitokseen Sveitsiin ja sitten perustaa perheen. Elämä Euroopassa on niin erilaista, että sopeutumisvaikeuksia on vuosikausia. Kueglerilla on ongelmia myös ihmissuhteiden ja oman mielenterveyden kanssa.

Kirjan voi lukea, vaikka kaksi edellistä osaa olisivatkin jääneet lukematta, mutta niiden lukeminen ensin voi olla kannattavaa. Tämä osa on kuitenkin melko irrallinen aikaisemmista ja lapsuuden tapahtumia selitetään riittävästi, että lukija saa kokonaiskuvan aiheesta. Elämästä sademetsässä oli kirjassa siis suhteellisen vähän, koska edellisissä kirjoissa on keskitytty siihen. Itse pidän kuitenkin juuri sitä aikaa mielenkiintoisimpana.

Jos on kiinnostunut kulttuurierojen vaikutuksesta ihmiseen ja muutenkin ihmismielen toiminnasta, niin silloin tämä kirja kannattaa lukea. Matkakertomuksista ja vieraista kulttuureista kiinnostuneelle kirja ei anna niin paljoa.

Kuka vinkkaa? Veera

Osuuskumma

Osta kirja itsellesi – kun ostat näiden linkkien kautta, tuet Kirjavinkkien toimintaa

Nämä linkit ovat affiliate-linkkejä. Jos ostat kirjoja näiden linkkien kautta, Kirjavinkit.fi saa osan myyntituloista korvauksena. Näillä rahoilla maksetaan palvelimen kustannukset ja toimitussihteerin palkkio.

Katso myös

Kansi: Kuolleita unelmia
Kansi: Yötä ei voi vastustaa

{ 0 kommenttia… lisää omasi }

Kommentoi merkintää

Seuraa Kirjavinkkejä Twitterissä Seuraa Kirjavinkkejä Facebookissa Seuraa Kirjavinkkejä sähköpostilla