Russ Thorne: Emojit : tutustu emojien ihmeelliseen maailmaan

Emojit

Emojit-kirja kertoo hymiöiden pienen historian. Hymiöt, emoticonit ja emojit ovat selvästi tulleet jäädäkseen. Niillä käydään kokonaisia keskusteluja, selitetään klassikkokirjoja ja itkevä hymynaama on jopa valittu Isossa-Britanniassa vuoden sanaksi vuonna 2015.

Emojit ovat tulleet Japanista, mutta ovat nykyään jopa työsähköpostien arkipäivää. Kirjasta löytyy mielenkiintoisia tietoiskuja hymiöiden historiasta ja niiden linkistä kotimaahansa Japaniin. Esimerkiksi jotkut puhelinmerkit ovat aluksi olleet epäsuosittuja, koska ne eivät ole tukeneet hymiöitä.

Suuri osa kirjasta on käytetty emojien listaamiseen, joista kaikista on nimi. Olisin itse pitänyt enemmän siitä, että joitain hymiöitä olisi selitetty tai avattu enemmän. Koska hymiöt löytyvät puhelimesta, ei kaikkia nuolivariaatioita olisi tarvinnut jäljentää kirjaan.

Paula

Paula on fanaattinen lukija ja yhtä aikaa on yleensä niin kaunoa kuin kaiken maailman tietokirjallisuuttakin luettavana. Paula etsii aina erikoisia lukukokemuksia, mutta silti joitakin lempikirjailijoitakin löytyy. Lukemisen lisäksi matkustelu ja kaikenmoiset käsityöt kuuluvat rakkaisiin harrastuksiin. Kaikki vinkit »