Kansi: Glyn Moody: Kapinakoodi

Glyn Moody: Kapinakoodi

kirjoittanut Mikko28.9.2003
Tammi, 2001
Alkuteos: Rebel Code (Perseus, 2001)
Kääntäjä: Riikka Toivonen, Heikki Karjalainen

Kapinakoodi on kertomus avoimen lähdekoodin ohjelmistojen noususta. Sen keskipisteenä on alan johtotähti, suomalaisille erityisen rakas Linux-käyttöjärjestelmä ja sen luoja Linus Torvalds. Kirja käsittelee kuitenkin myös monia muita Linuxin liepeillä tapahtuneita asioita.

Mikä parasta, kirja on kirjoitettu hyvin. Se on joutuisaa, miellyttävää luettavaa. Termistö selitetään varsin hyvin, luulisin vähemmänkin tietokoneiden kanssa puuhastelleen ymmärtävän, missä mennään.

Suosittelen ehdottomasti avoimen lähdekoodin ideologiasta ja Linuxista kiinnostuneille.

Kuka vinkkaa? Mikko

Osuuskumma

Osta kirja itsellesi – kun ostat näiden linkkien kautta, tuet Kirjavinkkien toimintaa

Nämä linkit ovat affiliate-linkkejä. Jos ostat kirjoja näiden linkkien kautta, Kirjavinkit.fi saa osan myyntituloista korvauksena. Näillä rahoilla maksetaan palvelimen kustannukset ja toimitussihteerin palkkio.

Katso myös

Kansi: Häiriköt : Kulttuurihäirinnän aakkoset
Kansi: Köyhät ansassa

{ 0 kommenttia… lisää omasi }

Kommentoi merkintää

Seuraa Kirjavinkkejä Twitterissä Seuraa Kirjavinkkejä Facebookissa Seuraa Kirjavinkkejä sähköpostilla