Kansi: Glyn Moody: Kapinakoodi

Glyn Moody: Kapinakoodi

kirjoittanut Mikko28.9.2003
Tammi, 2001
Alkuteos: Rebel Code (Perseus, 2001)
Kääntäjä: Riikka Toivonen, Heikki Karjalainen

Kapinakoodi on kertomus avoimen lähdekoodin ohjelmistojen noususta. Sen keskipisteenä on alan johtotähti, suomalaisille erityisen rakas Linux-käyttöjärjestelmä ja sen luoja Linus Torvalds. Kirja käsittelee kuitenkin myös monia muita Linuxin liepeillä tapahtuneita asioita.

Mikä parasta, kirja on kirjoitettu hyvin. Se on joutuisaa, miellyttävää luettavaa. Termistö selitetään varsin hyvin, luulisin vähemmänkin tietokoneiden kanssa puuhastelleen ymmärtävän, missä mennään.

Suosittelen ehdottomasti avoimen lähdekoodin ideologiasta ja Linuxista kiinnostuneille.

Kuka vinkkaa? Mikko

Osuuskumma

Osta kirja itsellesi – kun ostat näiden linkkien kautta, tuet Kirjavinkkien toimintaa

Nämä linkit ovat affiliate-linkkejä. Jos ostat kirjoja näiden linkkien kautta, Kirjavinkit.fi saa osan myyntituloista korvauksena. Näillä rahoilla maksetaan palvelimen kustannukset ja toimitussihteerin palkkio.

Katso myös

Glyn Moody — kirjailijan sivu

Kansi: In the Beginning… Was the Command Line
Kansi: Patsy Baudoin, John Bell, Ian Bogost ja muut: 10 PRINT CHR$(205.5+RND(1)); : GOTO 10
Kansi: Ozh Richard, Justin Tadlock ja Brad Williams: Professional WordPress Plugin Development
Kansi: Peli
Kansi: Kun informaatiotekniikka muutti maailmaa
Kansi: Neal Stephenson: Cryptonomicon
Kansi: Anne Holt ja Even Holt: Kuoleman tahdissa
Kansi: Hyväksikäytetyt : selviytyjät kertovat
Kansi: Alexander Gullichsen ja Hanna Gullichsen: Safkaa : parempaa arkiruokaa
Kansi: Tee itse: terveyssnapsit, -viinit ja -liköörit

Piditkö lukemastasi? Jos haluat lisää, tilaa vinkit sähköpostiisi, tilaa RSS-syöte, seuraa Kirjavinkkejä Twitterissä tai fanita Kirjavinkkejä Facebookissa.

Herättikö juttu mielipiteitä? Kerro mielipiteesi! Arvomme joka kuukausi kaikkien kommentin jättäneiden kesken kirjapalkinnon.

Kommentoi merkintää

Kommentoijien kesken arvotaan joka kuukausi kirjapalkinto. Jos haluat osallistua arvontaan, muista käyttää oikeaa sähköpostiosoitettasi, jotta voimme ottaa sinuun yhteyttä, mikäli voitat.

Seuraa Kirjavinkkejä Twitterissä Seuraa Kirjavinkkejä Facebookissa Seuraa Kirjavinkkejä sähköpostilla