Martti Linna: Kuolleita unelmia

Kansi: Martti Linna: Kuolleita unelmia

Martti Linnalta tuli kolmas Sudenmaa-dekkari, joka on ehkä kulkevin. Luin sen nopeasti, sillä se sai minut niin kiinni niihin kuolleisiin unelmiin.

Kirjassa on Haliwood-yritys, joka tekee hirsisiä unelmia unelmaperheille, upeita taloja, joissa asustaa idyllinen perheonni. Haliwood-yrityksessä on kaikki erittäin hyvin ja kaikki työntekijät ovat tyytyväisiä, mutta jokin on pielessä. Omistajaveljeksistä toinen on kaiken aikaa murhayritysten kohteena. Murhayritykset kuljettavat tarinaa ja pitävät jännityksessä: kuka on murhaaja, onnistuuko hän ja miksi hän haluaa murhata mukavan ja niin pidetyn miehen.

Sivussa kulkee tarina Virpistä ja Jukasta. Virpi on raskaana, mutta silti kaikki ei ole niin kuin olettaa saattaisi. Virpin käytös ei ole ollenkaan sellaista, mitä raskaana olevalta naiselta odottaisi. Miksi, se selviää vasta ihan viimeisillä sivuilla.

Koko ajan kirjassa häärää poliisin ja tutkijan osassa edellisistä kirjoista tuttu Reijo Sudenmaa. Sudenmaa on nyt yksinhuoltaja teini-ikäiselle tyttärelleen. Sudenmaa odottelee lomaa, mutta sitä ennen on saatava selville murhaaja!