Siri Kolu: Me Rosvolat : Karkkikumous!

Kansi: Siri Kolu: Me Rosvolat : Karkkikumous!

Rosvomaailmassa on taas meno päällä. Aikaisempi Rosvolat-saaga saatiin viiden kirjan myötä päätökseen, nyt jatketaan uusilla kuvioilla siitä, mihin lopussa jäätiin. Rosvojen maailmassa nuoriso on ottanut vallan ja Hele Rosvolan oma rosvojoukko Pikipiraatit on valmiina ensimmäiselle isolle keikalleen.

Pikipiraateilla on korkealentoisia suunnitelmia, mutta niihin tulee muutos, kun Kallen uusi luokkatoveri Julius pyytää rosvoilta apua. Juliuksen isä on suuren karkkitehtaan miljonääripomo, joka tavoittelee maailman karkkimarkkinoiden hallintaa kieroin konstein: pelissä on Suomen – ja maailman – lasten karkinsyönnin tulevaisuus.

Alkunsa saa operaatio Karkkimyrsky, joka tarjoaa Pikipiraateille kiperiä haasteita. Sivussa ehditään pyöritellä rosvomaailman muuttuneita kuvioita ja Viljan paikkaa niissä ja tietysti esitellä pari herkullista ruokaohjetta, mutta kovin paljon joutokäyntiä kirjaan ei mahdu, sivuja kun on maltilliset 176 – vauhti pysyy reippaana koko ajan.

Karkkikumouksessa on samaa hyvää energiaa kuin ensimmäisessä Rosvolat-kirjassa.