Kirsten Kearney: Minecraft : Rakenna ihmeellisiä maailmoja

Kansi: Kirsten Kearney: Minecraft : Rakenna ihmeellisiä maailmoja

Minecraft on paitsi tavattoman suosittu peli, myös varsin suosittu taide- ja askarteluväline. Pelin kuutioista on mahdollista rakennella yhtä jos toista. Jotkut rakentelevat pelatessaan kuutio kerrallaan, toiset käyttävät erillisiä apuohjelmia luodakseen nopeammin ja tehokkaammin valtavia rakennuksia, jotka jäljittelevät oikean maailman paikkoja tai luovat jotain aivan uutta.

Minecraft : Rakenna ihmeellisiä maailmoja esittelee todella upeita Minecraft-rakennelmia. Englanninkielinen nimi How to build superstructures in Minecraft lupailee vähän liikoja, sillä mikään varsinainen rakennusopas tämä ei ole. Ohjeet ovat hyvin ylimalkaisia vaihe vaiheelta -kuvia, joista saa vähän vihjettä, miten isoja rakennelmia kannattaa lähteä tekemään.

Rakennelmista on kauniita kuvia ja niiden tekijätkin ovat päässeet ääneen. Osasta on tarjolla serverien osoitteita, joissa niitä pääsee ihastelemaan Minecraftissa. Kirja on oivallista inspiraatiota Minecraft-rakentelijoille ja niillekin, jotka eivät ole itse pelistä innostuneita, kirja näyttää hienosti, mitä kaikkea näistä palikoista oikein voi rakennella, kun todella innostuu.