Laura von Knorring: Mukavat muumiamigurumit : veikeä virkkauskirja

Mukavat muumiamigurumit

Veikeä virkkauskirja; sitä tämä todellakin on!

Moni muumifani on varmasti odottanutkin kunnon ohjekirjaa itsetehtyihin muumihahmoihin, minä ainakin. Tämä Veikeä virkkauskirja tosiaan pitää sisällään ohjeet Muumilaaksosta tuttuihin hahmoihin. Ihan kaikkia Muumilaakson hahmoja tästä ei toki löydy, mutta kyllähän hattivateilla ja muumiperheellä pääsee jo pitkälle.

Kirjan alussa esitellään langat, jotka ovat muuten Novitan tuotantoa. Kerrankin kirja, jonka langat löytyvät oikeasti kaupan hyllyltä. Alkupuolelta kirjaa löytyy myös virkkaussanastoa ja kuvallisia ohjeita muun muassa aloitukseen ja erilaisiin silmukoihin. Hauska lisä on myös Silmät -osio, jossa on viisi eri mallia hahmojen silmiin. Kuvallisten ohjeiden avulla myös aloittelija pääsee alkuun. Itse ohjeet tosin ovat sellaiset, että aloittelija ei ihan välttämättä osaa niitä heti tulkita. Itselläkin kesti tovi, ennen kuin “pääsi kelkkaan kyytiin”. Jokaisessa ohjeessa on alussa kerrottu myös langat sekä välineet, joita tarvitaan.

Mukavat muumiamigurumit -kirja sisältää virkkausohjeet Muumipeikkoon ja Niiskuneitiin, Mammaan, Pappaan, Niiskuun sekä tietenkin Nipsuun, Pikku Myyhyn, Nuuskamuikkuseen, Hemuliin, Haisuliin ja tottahan toki myös hattivatteihin.

Nämä suloiset muumiotukset ilahduttavat varmasti niin lasta kuin aikuistakin!

Lina

Lukemista rakastava Lina oppi lukemaan 5-vuotiaana ja sen jälkeen kirja onkin ollut kädessä lähes aina. Lina tykkää etenkin dekkareista ja suomalaisten kirjailijoiden teoksista, mutta lukee mielellään myös jotain uutta ja erilaista! Kaikki vinkit »