Aleksi Delikouras: Nörtti 4 : Pro gamer

Nörtti 4 : Pro Gamer

Koska olen lukenut edellisetkin Nörtti-kirjat, oli ihan pakko lukea tämäkin. DragonSlayer666 on lukiolainen ja kuviot ovat uudet. Kaverit ovat kuka missäkin, paitsi tietysti Hege91, joka on samalla luokalla, mutta jonka kanssa ei enää tule niin hengailtua. Vaan kuvioihin tulee Daisuke, joka on kovan luokan pelaaja ja kun DragonSlayer666 tutustuu häneen, avautuu ihan uusi pelimaailma, koska nyt lähdetään kilpailemaan. Perustetaan tiimi ja pelataan kisoissa.

Vaikka en siitä pelaamisesta ymmärrä, mutta se jännite, joka luodaan virittämällä kilpailufiilistä ja miten tiimissä pelataan, miten tullaan toisten kanssa toimeen, on ihan huikeaa. Miten pelataan joukkueena ja entäs sitten kun kaikki ei sujukaan? Kun ollaan melkein voittamassa ja sitten tapahtuu jotakin.

Samaan aikaan sekin, että DragonSlayerin äidin ja Jorgosin välit ovat poikki ja sekin aiheuttaa huolta. Äiti on ihan alamaissa ja piristyy vähän, kun DragonSlayer tuo hänelle “elukan”.

DragonSlayer on olevinaan huoleton ja mistään piittaamaton ja juuri, kun se melkein ärsyttää, huomaa ettei asia olekaan niin. Kaikesta huolimatta hän kantaa huolta niin äidistään kuin ystävistäänkin. Tiukan paikan tullen pistää toimeksi. Eikä muka ollenkaan tykkää tytöistä, mutta kuinkas käy kun pelitiimiin tulee Apocalypse.

Aleksi Delikouras osaa nakittaa lukijan niin, että sitä tällainen vanhempikin täti on ihan lumoutunut nuorten maailmasta!