Aino Havukainen ja Sami Toivonen: Tatu ja Patu etsivinä : Tapaus Puolittaja

Kansi: Aino Havukainen ja Sami Toivonen: Tatu ja Patu etsivinä : Tapaus Puolittaja

Uudessa Tatu ja Patu -kirjassa oudot veljekset ovat kovaksikeitettyjä etsiviä, jotka saavat vakavan toimeksiannon. Pojat nimittäin törmäävät kadulla vanhaan ystäväänsä Nikoon (tuttu kirjasta Tatu ja Patu päiväkodissa), jonka perheessä riehuu mystinen puolittaja, joka pistää kaikenlaisia asioita puoliksi.

Tatu ja Patu vetävät trenssit niskaan ja kuluneet huopahatut päähänsä ja ryhtyvät jahtaamaan johtolankoja. Pojat saavat kätevästi kutsun Nikon pikkusiskon Aadan synttäreille ja pääsevät siten suoraan tapahtumien ytimeen ottamaan selvää, mistä on kyse.

Lopulta syyllinen selviää ja paha saa palkkansa ja kätkeytyypä tarinaan varsin viisas opetuskin itse kullekin. Matkan varrella tarina on jännittävä, hauska ja täynnä ylitselyöviä kielikuvia, kuten asiaan kuuluu.

Jälleen kerran timanttista työtä Havukaiselta ja Toivoselta, tämä on erinomainen kirja, joka ottaa jälleen yhden genren tiukasti haltuun.