Mel White: Angry Birds : Ärhäkät linnut

Angry Birds : Ärhäkät linnut

Kirjan linnut on jaettu neljään ryhmään: ärtyisät, äreät, kiukkuisat ja raivoisat. Oikeiden lintulajien lisäksi esitellään myös Angry Birds -pelin lintuja. Jokaisesta linnusta on kuvan ja tietoruudun lisäksi sivun verran asiaa, jonka tyyli vaihtelee lajista riippuen. Lajeista kerrotaan esimerkiksi niiden käyttäytymisestä, ärhäkkyydestä tai joistakin yksittäisistä sattumuksista (esimerkiksi tunnettu kanadanhanhi ahdistelee erään yliopiston opiskelijoita).

Kaikkeen Angry Birdsit saadaan näköjään liitettyä mukaan. Onhan se kiva edelleenkin, että oheistuotteina on myös kirjoja ja tällä kertaa mukaan on saatu myös oikeaa lintuasiaa. Vähän mietin silti sitä, onko ihan järkevää leimata tietyt lintulajit jotenkin vihaisiksi ja vaarallisiksi, vaikka ne eivät sitä täysin oikeasti olisikaan.

Veera