Anna Perho: Anna palaa : Elä omaa elämääsi, älä muiden

Kirjan nimi kertoo kaiken! Laittaisin siihen perään vielä huutomerkin.

Anna Perho on kirjoittanut sujuvasanaisen elämänhallintaoppaan, joka on herkullista luettavaa. Se ei ole mitään lässytystä eikä hymistelyä vaan asioista puhutaan suoraan ja oikeilla nimillä. Kirja ravistelee naista: herätys! Miksi elää raahustaa sitä kurjaa elämäänsä, kun voisi elää toisinkin? Tiedän toki, ettei kaikista ole oman elämänsä sankareiksi, sillä se vaatii luonnetta ja rohkeutta.

Anna palaa on kuitenkin kirja, joka kannattaa lukea. Jos elää elämätöntä elämää, niin voi edes pikkuvinkin saada, ilahtuakseen edes vähän. Kirja käy systemaattisesti läpi naisen elämään liittyviä asioita.

Parisuhde, se ei ole ollenkaan niin pyhä asia kuin luulisi. Eikä seksi niin häpeällistä kuin usein annetaan ymmärtää. Täydellisiä äitejä ei ole, kukaan ei ole täydellinen äiti, ei myöskään lukijan äiti. Ystäviä on, mutta ei kannata olla kynnysmatto ja kannattaa kiertää ankeuttajat kaukaa. Laihduttamisesta ja liikkumisesta on painavaa sanaa. Nainen saa huolehtia ulkonäöstään, hurraa! Talousasioita ja arjen järjestelyä!

Vaikka kirjassa on pääasiallisesti “äänessä” Anna Perho, hän on keränyt joukon tunnettuja naisia antamaan omat vinkkinsä ja se on siellä välissä todella piristävää.

Hemmetin kiva paketti. Liputan tämän kirjan puolesta ja kannustan kaikkia naisia elämään omaa elämää. Se on palkitsevampaa kuin muiden elämä.