Etsi ja löydä : kahjot kuvapähkinät

Etsi ja löydä: Kahjot kuvapähkinät

Yksi viime vuosien alati laajenevista osa-alueista kustannusmarkkinoilla ovat olleet erilaiset puuhakirjat. On tarratehtäviä, muotisuunnittelua, autojen tuunausta, luontopuuhailua, raaputusta, leimailua, matematiikkaa, kirjaintehtäviä sekä tottahan toki perinteisiä tehtävä- ja värityskirjoja. Sanotaanko, että noin kolmevuotiaasta aikuiseen ihan jokaiselle jotakin. No, ei olisi haitannut minuakaan, jos näin olisi ollut jo 1980- ja 1990-luvuilla, kun itse valikoin omia tehtäväkirjojani.

Nyt käsillä oleva Kahjot kuvapähkinät sisältää reilun sadan sivun verran erilaista löydettävää. Kirjan jokaisella aukeamalla matkustetaan omaan teemaansa, jossa suoritetaan lähinnä etsimistehtäviä, mutta sisältyy joukkoon myös muutama yksinkertainen laskutehtävä. Kirjan lopusta löytyvät oikeat vastaukset.

Vaikka kirjan todellinen kohderyhmä taitaakin olla jotakin kolmi- ja nelivuotiaista alkaen, viihtyi puolitoistavuotiaskin jo hyvin näiden värikkäiden kuvien parissa. Tehtävien tarkoitus tosin jäi vielä hämärän peittoon. Mutta suosittelen, eiköhän näitä etsiskelyjä suorita moni lapsi mielellään.