Johanna Hulkko: Geoetsivät ja muinaishaudan salaisuus

Geoetsivät ja muinaishaudan salaisuus

Lumen sulaminen paljastaa ikävän yllätyksen paikallisella muinaishaudalla: joku on käynyt penkomassa paikkaa ja varastanut kiviä haudasta. Tihutyöstä epäillään pahamaineista mopojengiä, mutta Raparperi ja muut Geoetsivät epäilevät, että jostain muusta on kyse.

Jännitystä Geoetsivien elämään tuo myös koulun Kyvyt esiin -päivä, jota varten Raparperin opettajalla on kerrassaan nerokas idea.

Geoetsivät ja muinaishaudan salaisuus on mainiota jatkoa aikaisemmille Geoetsivät-kirjoille. Tarinassa on tällä kertaa hieman vähemmän kätköilyä, mutta edelleen luvassa on reipasta ulkoilmatoimintaa, vähän jännitystä ja runsaasti huumoria. Myös sisarussuhteiden dynamiikkaa käsitellään, kun Geoetsivien kesken puhkeaa riita isosisko Emmin ja pikkusisko Sallin välille.

Kirja sopii erinomaisesti vastikään lukemaan oppineiden alakoululaisten itse luettavaksi.