Johanna Hulkko: Geoetsivät ja vaeltava aave

Geoetsivät ja vaeltava aave

Geoetsivillä on ongelma. Koulu joutuu remonttiin ja osa luokista siirretään vanhaan tehtaaseen toiselle puolelle kaupunkia. Tietysti geoetsivien porukka hajoaa – kuinka nyt pidetään yhteyttä ja sovitaan uusista tutkimuksista?

Kaikenlaista mystistä tapahtuu. Uudella koululla kummittelee aivan selvästi ja geoetsivien tekemä uusi ja vaikea geokätkökin löydetään nopeammin kuin on mahdollista. Kuka on Vaeltava aave, joka kätkön loggaa ensimmäisenä?

Geoetsivät ja vaeltava aave on hyvää jatkoa Geoetsivät ja rahakäärön arvoitus -kirjalle. Kirja on jälleen sopivan kompakti ja helppolukuinen, joten se sopii hyvin alakoululaisten itse luettavaksi. Tätä sarjaa on helppo suositella lasten luettavaksi. Kannattaa kuitenkin aloittaa ensimmäisestä osasta, vaikka tarina ei suoraa jatkoa edellisestä osasta olekaan.