Pasi Lönn: Harhaisku

Pasi Lönnin toinen nuorten dekkari on melkoinen isku, eikä harhaan. Kirjassa seikkailevat Hyppy syvyyteen -kirjasta tutut Jakke ja Make. Pojat joutuvat jälleen jos vaikka mihin käänteisiin.

Alku on lupaava, niinkuin dekkarin kuuluukin, sillä heti alkaa tapahtua. Hirvaskankaan huoltamolta löytyy menehtynyt työntekijä. Onko hän murhattu vai onko sattunut onnettomuus? Rikoskonstaapeli Veijo Muusi alkaa tutkia asiaa. Epäiltyjä olisi, mutta kuka on se oikea? Juuri kun kaikki alkaa olla melkein selvää, kuviot menevät uusiksi ja taas alkaa pyöritys, josta ei jännitystä puutu.

Pasi Lönn kuvaa keskisuomalaista oloa ja eloa Äänekosken maisemissa. Pojat Jakke ja Make ovat neuvokkaita yksinhuoltajien poikia. Poliisina Veijo Muusi on enemmänkin poikien kaveri ja mukava isähahmo, jolla on työparina Ismo Tuutunen, hivenen outo, mutta muuten mukava. Kaikki muutkin kirjassa esiin tuodut henkilöt ovat erittäin luonteikkaita ja tärkeitä.

Pojat voisivat tämän kirjan löytää!