Sari Järn: Hiirestä puumaksi

Ei, tämän kirjan tarkoitus ei ole ohjata sinua puumaksi eli vanhemmaksi naiseksi, joka metsästää nuoria miehiä – ei todellakaan. Tästä löydät uudet aakkkoset elämällesi, kirjaimellisesti A:sta Ö:hön.

Oletko kyllästynyt kaikkeen, myös itseesi ja saamattomuuteesi? Tylsään elämääsi, ulkonäköösi, työhösi? Jos näin on, tee jotakin. Lue tämä ja huomaat lukevasi juuri sitä, mitä et koskaan ehkä ole kehdannut sanoa ääneen.

Tämä ei ehkä ole mikään elämäntaito-opas, kaukana siitä. Periaatteessa tämä kirja neuvoo joko sietämään tilannetta sellaisenaan tai ottamaan lopultakin ohjat itse käsiinsä! Tässä myös kannustetaan itsensä hyväksymiseen ja tekemään pienilläkin konsteilla jotakin itsensä hyväksi: miten olisi vaikka hymy jonakin aamuna?

Kirja on parhaimmillaan luettuna pätkittäin vaikka kaveriporukassa, illanistujaisissa tai vähän kerrallaan ihan itseksensä, kun eniten harmittaa. Hupia tästä ainakin saa ja varmasti se hymykin irtoaa, porukassa varmasti jopa nauru. Ehkä tästä myös jää jotakin arvokkaampaa mieleen, sellaista mille todellakin itse voi tehdä jotakin.

Olet oman elämäsi hallitsija ja valtias, kaikesta huolimatta. Olet kaiken sen arvoinen, mitä vain haluat ja pystyt saamaan. Saat olla juuri sellainen kuin tunnet olevasi! Kirjan ohjeeet lukemalla ja edes joitakin vinkkejä noudattamalla teet omasta ja ehkä toistenkin elämästä lähelläsi hieman siedettävämpää.

Suosittelen kaikille itseensä ja elämäänsä kyllästyneille vaikkapa vain hupaisaksi välipalaksi, mutta kyllä mukana on myös aivan vakavasti otettavia asioita. Jokaisella on mahdollisuus jollakin tavalla, vaikka pienelläkin, muuttaa tulevaisuuttaan. Älä ole hiiri!