Anna-Leena Härkönen: Ihan ystävänä sanon – ja muita kirjoituksia

Jos meitä, jotka eivät ole lukeneet Apu-lehteä, on muitakin, niin tämä kirja on silloin ihan uusi. Sillä tämän kirjan kokoelma on julkaistu aiemmin juuri tuossa mainitussa lehdessä.

Onnekseni minulta jäävät aina lehdet lukematta, koska keskityn mieluummin kirjoihin. Siksipä juuri tämä Anna-Leena Härkösen kolumni-/pakinakokoelma maistui niin tuoreelle ja hyvälle, aivan kuin aamiainen.

Luin tätä kirjaa vessassa! Kyllä, aina juuri yhden tarinan verran, josta innostuin lähes joka kerran niin, että saatuani housut jalkaan, halusin lukea sen silloisen jutun myös perheelleni. Joskus jopa kaksi.

Lähes joka tarinan jälkeen olin aina ihan riemuissani siitä, miten oli osuva juttu. Olisi tehnyt mieli kirkua ”Bingo”! Miten aina osuikin niin juuri asian ytimeen, miten usein olin niin samaa mieltä, että olisin halunut mennä torille lukemaan koko jutun, että kuunnelkaa, näin se menee.

Ota tämä kirja, jos et ole Apu-lehteä lukenut. Lue ja nauti, ole mukana, samastu ja naura kaikelle sille, mikä on niin totta! Tässä kirjassa on Kaikki Oikein!