Johanna Alvestad: Kalastajan vaimo : suosikkineuleita ja suloista arkea

Kalastajan vaimo

Bloggaaja Johanna Alvestad Kalastajan vaimo -blogista on tehnyt kertakaikkiaan ihanan neulekirjan! Hän on jakanut muutamia ohjeita myös blogissaan, mutta kirja on kattavampi, selkeämpi ja ohjeet tietenkin pysyvät tallessa paremmin kansien välissä kuin netistä tulostamalla.

Alkusanoissaan Johanna kertoo bloggausurastaan ja kirjan synnystä. Kirjan alkupuolelta löytyy myös sanastoa ja tekniikkaa, kuten neulekirjoissa yleensäkin. Kirjan kuvat ovat kauniita ja teksti helppolukuista.

“What makes you different, makes you beautiful.”

Ohjeet itsessään ovat selkeitä ja yksinkertaisia. Niissä on myös kerrottu ovatko ne aloittelijalle vai vähän kokeneemmalle. Itse neuleet ovat harmonisia, kuten koko kirjakin. Muutama virkkausohjekin on mukana. Neuleisiin on ohjeet kolmelle eri koolle, S, M ja L. Kauniit, maanläheiset värit neuleissa saavat lukijan haaveilemaan merenrannoista ja rennosta elämästä. Omia suosikkejani ohjeista ovat ehdottomasti Pujo-takki, Johannan skappel sekä Beanie.

Ihanaa että Johanna on halunnut jakaa nämä tekemänsä ohjeet meidän blogin lukijoiden ja toki muidenkin käsityöläisten kanssa. Yksi tämän kevään kauniimmista neulekirjoista!

Lina

Lukemista rakastava Lina oppi lukemaan 5-vuotiaana ja sen jälkeen kirja onkin ollut kädessä lähes aina. Lina tykkää etenkin dekkareista ja suomalaisten kirjailijoiden teoksista, mutta lukee mielellään myös jotain uutta ja erilaista! Kaikki vinkit »