David Gillespie ja Mark Warren: Kiinnostavan ihmisen käsikirja

Kiinnostavan ihmisen käsikirja

David Gillespie ja Mark Warren ovat brittiläinen tekijäkaksikko, jotka ovat toimineet muun muassa näyttelijöinä, viestintäasiantuntijoina, luennoitsijoina, copy writereinä, luovina johtajina, käsikirjoittajina ja esiintymistaidon ammattilaisina. Nyt he ovat kirjoittaneet helppolukuisen kirjan, joka saa lukijan pohtimaan, miten olla vieläkin kiinnostavampi henkilö.

Kiinnostavan ihmisen käsikirja on rakennettu Gillespien ja Warrenin vuoropuhelun ja mindmappien pohjalta ja jaettu neljään alalukuun: Tunne itsesi, Ole kiinnostunut, Ole tiedonhaluinen ja Ole oma itsesi. Ilmeisesti mikäli sattuu olemaan omaan napaan tuijottelija, on tuhoontuomittu.

Tämä kirja tuo mieleeni Neil Straussin Pelimies-kirjan, jossa on proosan muotoon puettu tarina miehestä, joka opiskelee naisten kanssa käyttäytymisen sääntöjä. Samalla lailla näen sieluni silmin henkilön, joka opiskelee tätä kirjaa tosissaan ja soveltaa oppimaansa käytäntöön. En väitä etteikö kirja olisi oikeassa, kiinnostava ihminen on muista kiinnostunut ja oma itsensä, mutta itse pidän kirjan sisältöä itsestään selvyyksien toisteluna.

Mari

Turussa asuva sudeettisavolainen Mari on kansatieteestä valmistunut miltei kaikkiruokainen bibliofiili. Kaikkein lähinnä sydäntä ovat elämänkerrat, sarjakuvat sekä spefi. Minua voi stalkata netissä oikealla nimelläni ja nimimerkin Seregi eri variaatioilla. Kaikki vinkit »