Heli Järvenpää: Kultakutri ja kolme karhua

Kultakutri ja kolme karhua -klassikkosatu on kääntynyt elektroniseen muotoon iPad-kirjaksi. Lopputulos on mainio. Heli Järvenpää on riimitellyt sadun tekstin kauniisti ja kuvitus on mielenkiintoista ja hauskasti animoitua.

Lapset pitivät tästä kovasti. Ensimmäisellä kerralla luin sadun itse, mutta jos ei jaksa itse lukea, sadun voi myös kuunnella näyttelijä Jukka Puotilan lukemana. Lapset olivat aivan innoissaan liikkuvista kuvista, joihin sai eloa, kun niitä tökki. Erilaisia kosketeltavia elementtejä oli mukavan runsaasti.

Satukirjassa on mukana lisäksi pieni muistipeli. Kaikin puolin ansiokkaasti toteutettu satukirja ja kun hintakin on kohdallaan – alle kaksi euroa – tästä on vaikea keksiä mitään pahaa sanottavaa.