Lisen Adbåge: Kurt och Kio vill ha djur

Kurt och Kio vill ha djur

Kurt och Kio vill ha djur on kuvakirja, joka kertoo kahden lapsen toiveesta saada lemmikkieläin.

Kurtin ja Kion naapureilla on melkein kaikilla lemmikki, joten hekin haluavat saada oman. Sopivan lemmikin etsimiseen menee aikaa, sillä kaikissa tuntuu olevan jotain vikaa, jonka takia he eivät voi kyseistä lajia pitää lopullisesti.

Lasten lemmikkihaaveista on kyllä ollut kirjoja ennestäänkin riittämiin, mutta tämä tuntuu erottuvan joukosta positiivisesti. Useimmat kirjat vaikuttavat keskittyvän jonkin tietyn eläinlajin – yleensä koiran – haluamiseen, mutta tässä ehditään tutustua useampaan lajiin. Pidin kirjaa omalla tavallaan hauskana ja kuvitus oli mukavan värikäs sekä muutenkin tyyliltään omaan makuuni sopiva.

Veera