Juba: Minerva : Alajuoksun kelluva pullukka

Minerva : Alajuoksun kelluva pullukka

Alajuoksun kelluva pullukka on kolmas Juban tekemä sarjakuva-albumi, jonka pääosassa on seikkaileva tyttö Minerva.

Petra haluaa saada täydellisen hajuveden itselleen. Sen yhtä ainesosaa pitää lähteä hakemaan Amazonin sademetsästä. Minerva lähtee etsimään Petraa viidakosta, kun häntä ei kuulu sieltä takaisin. Viidakko­seikkailun aikana tulee vastaan kaikenlaisia outoja otuksia ja erilaisia vaikeuksia.

Pidin sarjakuvasta, kun tällaiset seikkailuhenkiset ja värikkäät lastensarjakuvat ovat omia suosikkejani. Pidän Juban piirrostyylistä ja pidempien tarinoiden keksiminenkin näkyy sujuvan hyvin. Ainoa vika tässä oli jutun loppuminen vähän kesken, mutta ilmeisesti uusi jatko-osa on sitten tiedossa.

Viiviin ja Wagneriin olen ehkä vähän alkanut jo kyllästyä, niin sikäli on hyvä, että Juba tekee välillä jotain muitakin sarjakuvia. Kohderyhmähän näillä tosin on vähän eri, mutta se ei haittaa yhtään mitään ainakaan omalla kohdallani.

Veera