Kira Poutanen: Rakkautta Borealis

Kira Poutasen Rakkautta Borealis on neljäs Lara Autiosta kertova kirja. Tämä jos mikä on kotimaista chiclitiä parhaimmillaan! Chick lit on huumorintajuista kaunokirjallisuutta, jossa seikkailee yleensä 20–30-vuotias nainen muodin ja miesten perässä. Nauruhermot heräävät takuuvarmasti, kun tätä kirjaa lukee.

Lara asuu Ranskassa ihanan ja komean ranskalaisen miehen kanssa. Elämä on melkein täydellistä, mutta jotain vielä puuttuu. Lara nimittäin haluaa naimisiin. Hän haaveilee yhä, että Eric kosii häntä, vaikka he ovat keskenään sopineet, ettei naimisiinmenosta toistaiseksi puhuta. Lara ei kuitenkaan lannistu. Hän keksii Lapin esitteen nähdessään, että hän ja Eric lähtevät romanttiselle matkalle Laran kotimaahan Suomeen. Ehkäpä romanttiset revontulet ja kirpakka pakkanen saisivat Ericin kuitenkin kosimaan. Lara ei kylläkään ole Lapista kotoisin, eikä hän ole tainnut käydäkään Lapissa koskaan aiemmin, vaikka antaa niin ymmärtää.

Matka ei muutenkaan suju kuten Lara on suunnitellut. Eric nukkuu koko lentomatkan, kun Lara keskittyy kuohuvien juomiseen. Matkalaukkukin eksyy matkalla eikä mikään tunnu menevän niinkuin oli suunniteltu. Lohdutusta Lara hakee suomalaiseen tyyliin baaritiskiltä ja saa seurakseen totta kai itse joulupukin! Siitähän se ilta sitten vasta alkaakin, eikä Lara välillä tunnu edes ymmärtävän tai pysyvän hommassa mukana.

Mitäpä ei olisi Laran elämä ilman kömmähdyksiä ja väärinkäsityksiä. Tarinan edetessä hän muun muassa eksyy joulupukin asussa keskelle metsää poron kanssa. Kohtalo on kuitenkin pelissä mukana ja metsäreissu päättyykin hyvin yllättävästi! Kirjan edetessä ehdin jo ajatella useampaan kertaan, saako Lara Ericinsä ja menevätkö he koskaan naimisiin?

Tämä kirja tarjoaa viihdettä joka sivulla. Jotta lukija pääsee Laran elämään täysillä kiinni, suosittelen lukemaan Poutasen aiemmat Laraan liittyvät kirjat Rakkautta au lait, Rakkautta al dente sekä Rakkautta on the rocks. Kira Poutanen hallitsee tämän genren kiitettävän hyvin!

Lina

Lukemista rakastava Lina oppi lukemaan 5-vuotiaana ja sen jälkeen kirja onkin ollut kädessä lähes aina. Lina tykkää etenkin dekkareista ja suomalaisten kirjailijoiden teoksista, mutta lukee mielellään myös jotain uutta ja erilaista! Kaikki vinkit »