Alice Kuipers: Terveisin äiti

Terveisin äiti -kirjavinkin minä sain tyttäreltäni. Hän oli lukenut siitä nuortenlehdistä. Kun tyttäreni oli kirjan lukenut, yhdessä illassa, minun oli pakko tarttua myös siihen. Luin kirjan yhdeltä istumalta.

Terveisin äiti kertoo äidin ja tyttären tarinan, jääkaapin oveen kirjoitettujen lappujen avulla. Ensin tulee mieleen, että miksi niin, mutta on asioita, joista vaan on helpompi kirjoittaa lapulle kuin sanoa naamatusten. Toiseksi, kirja on niin ollen helppolukuinen, koska joka sivulla on vain yksi viesti. Silti se ei ole helppo. Kirja nostaa pintaan ajatuksia ja ainakin minun kohdallani kyyneleitä…

Olen iloinen tästä kirjasta. Siksi, että se on saavuttanut nuoria lukijoita ja heidän kauttaan vanhempiakin. Minun on ihan pakko suositella tätä kirjaa naisille, kaikenikäisille, mutta myös miehille, että jos heille tätä kautta avautuisi jotain naisten maailmasta.