Olivier van Beemen: Heineken in Africa : A Multinational Unleashed

Luin hiljattain mielenkiintoisen kirjan Dictatorland : The Men Who Stole Africa, joka sivusi muun muassa sitä, miten suuret monikansalliset yritykset usein muodostavat epäterveen symbioosin Afrikan korruptoituneiden diktatuurien kanssa. Tuumasin, että aiheesta kannattaa lukea enemmänkin, varsinkin koska suuryritykset päinvastoin pyrkivät esittämään... Lue koko vinkki »

William Gibson: Hahmontunnistus

Cayce Pollard on allerginen tavaramerkeille. Louis Vuittonin ja Tommy Hilfigerin kaltaiset logot herättävät suorastaan fyysistä pahoinvointia. Cayce käyttää allergiaansa hyödykseen työssään: hän arvioi, onko logoilla mahdollisuuksia menestykseen. Jos reaktiota ei ole, logo on huono. Vapaa-aikanaan Cayce jahtaa mystisten nettivideoiden, footagen, sa... Lue koko vinkki »