Gamish : A Graphic History of Gaming

Edward Ross: Gamish : A Graphic History of Gaming

Viime aikoina on julkaistu paljon peleihin liittyvää kirjallisuutta, mikä kertonee siitä miten pelit ovat vihdoin nousseet vakavasti otettavaksi kulttuurin muodoksi, jota kannattaa analysoida siinä missä muitakin kulttuurituotoksia. Sarjakuvahistoriikki videopelien historiasta ei siis sekään tule varsinaisena yllätyksenä, tätä on odotettu. Edwar... Lue koko vinkki »
Matopelin perilliset

Juho Kuorikoski: Matopelin perilliset

Mobiilipelit ovat viimeisen vuosikymmenen ajan olleet suomalaisen peliteollisuuden lippulaiva, joka on myös huomattu kansainvälisesti. Siksi on ymmärrettävää, että mobiilipelaamisen historiaa ja siihen liittyviä ilmiöitä on tarve tallentaa myös kirjalliseen muotoon. Tämä on tietokirjailija Juho Kuorikosken tavoitteena hänen uutuuskirjassaan Matopel... Lue koko vinkki »
Pelattu elämä

Aleksandr Manzos: Pelattu elämä : Miten pelit tekivät minusta minut

Vapaa toimittaja ja kirjailija Aleksandr Manzos on monelle aktiiviselle tietokonepelaajalle tuttu laajasta digitaalisia pelejä käsittelevästä kirjallisesta tuotannostaan. Hänen erityisosaamistaan ovat valtavirran ulkopuolelle jääneet digitaaliset pelit ja näitä pelejä Pelattu elämä : Miten pelit tekivät minusta minut esittelee useamman. Manzos k... Lue koko vinkki »
Pelien äärettömät maailmat

Tuukka Hämäläinen ja Aleksandr Manzos: Pelien äärettömät maailmat : Elämän suuret kysymykset digitaalisissa peleissä

Keskustelu videopelien turhuudesta on nykyään onneksi hieman harvinaisempaa kuin menneinä vuosina, mutta yhä edelleen keskustelu pysyy sinnikkään yksipuolisena. Myönnetään kyllä, että pelaaminen parantaa erityisesti nuorison kielitaitoa ja reagointikykyä, mutta siihen sen hyvät puolet tuntuvat julkisessa diskurssissa jäävän. Voisiko peleillä kuiten... Lue koko vinkki »