Sanna Pelliccioni ja Pia Perkiö: Huuhkajan hotelli

Huuhkajan hotelli on lapsille suunnattu runokirja. Sama teema kulkee läpi koko kirjan: kaikki runot kertovat huuhkajan perustamasta hotellista ja muista linnuista. Kaikki runot ovat siis tavallaan osa samaa tarinaa. Kirja tuntui heti alusta alkaen hyvältä ja laadukkaalta, sekä teksti että kokonaisuus. Kuvituskin on mielestäni kohtuullisen hyvä ja se on toteutettu kollaasitekniikalla. Kaikki linnut eivät kuvissa ole ehkä täsmälleen realistisimpia mahdollisia, mutta kuitenkin selkeästi tunnistettavia.

Kirjan mukana tulee äänikirja, jolla kaikki runot ovat kuunneltavissa. Se oli mielestäni kiva idea, että sen saa tässä samalla mukaan. Tämä on sellainen kirja, että sen voi ihan hyvin kuunnella ja lukea useampaan kertaan, joten yhteispaketti on perusteltu. Lisäksi osa lapsilukijoista voi haluta tehdä molempia samaan aikaan. Ainakin itse olin aikoinaan tietyssä iässä satukasettien suurkuluttaja eivätkä nykylapsetkaan käsittääkseni ole luopuneet kirjojen kuuntelusta.