Sara Calian: Kaupunkimatkailijan kävelyopas : Lontoo

National Geography on lanseerannut kaupunkimatkailijan kävelyoppaita kuuluisista kaupungeista, myös lempikaupungistani Lontoosta. Opas on kutkuttava ja selkeä, kaupunki on jaettu eri alueisiin, joista esitellään tärkeimpiä nähtävyyksiä ja kerrotaan minkälainen kävelykierros kannattaa alueella tehdä.

Kävelyopas vie hyvin myös nojatuolimatkalle ja kirjaa on kiva lukea myös ilman matka-aikomuksia. Oppaat joissa on sivukaupalla hotelleja ja ravintoloita vanhenevat nopeasti ainakin kiinnostuksen osalta. Kävelyreitit ovat hauskoja, mutta kahdeksan tunnin seikkailut tuntuvat hieman suureellisilta ja itse en halua olla niin kiireellinen matkallani, että ehdin käydä museossa katsomassa vain yhden teoksen. Kirja on kuitenkin näppärän kokoinen eli pääsee kyllä matkalle mukaan, ainoastaan karttaliite koko kaupungista puuttuu.

Paula