Ninka Reittu: Messi ja Mysteeri : Kattiralli

Kesäloma on alkanut ja Messin perhe pakkaa kaikki kahdeksan lasta autoon ja suuntaa lomamatkalle. Matkan varrella kohdataan värikkäitä tyyppejä, joita kissaperhe auttaa näiden pulmissa. Ensimmäisenä mukaan hyppää tietysti lentävä kissa Mysteeri.

Vaikeuksiakin lomamatkalla on. Kun perhe pääsee meren rantaan – jota kissaperhe, joka ei uimista arvosta, ihaili rannalta käsin – isä menee nukkumaan autoon. Aamulla valtava kuorma-auto vie auton ja isän auton mukana. Riitan Romun romunkerääjä on napannut isä ja isä on pelastettava!

Onneksi kissaperhe auttoi matkan varrella monenlaisia kulkijoita, jotka nyt auttavat heitä takaisin ja niin isä saadaan pelastettua. Kaikki päättyy hyvin!

Ninka Reittu on oivallinen piirtäjä ja tarinakin on edellistä Messi ja Mysteeri -kirjaa Käpälät kohti seikkailua vetävämpi. Erinomainen kuvakirja!

1. Messi ja Mysteeri -kirjat ovat oivallisiksi havaittuja myös meidän perheessämme. Näistä nauttivat iso ja – mikä tärkeintä – pieni.