Carlos Da Cruz ja Anniina Mikama: Päivä maapallolla : Koulussa

Millainen on koululaisen päivä eri puolilla maailmaa? Anniina Mikaman kirjoittamassa ja Carlos da Cruzin kuvittamassa teoksessa päästään kurkistamaan kymmenen koululaisen elämään ympäri maapalloa.

Ensimmäisenä kirjassa iskee silmään kirjan mieletön värikkyys sekä kuvituksen ja taiton loistava yhteispeli; kirja on todellista visuaalista ilotulitusta. Vasemmalla sivulla tutustutaan aina uuteen koululaiseen ja mitä asioita hänen päivittäiseen elämäänsä oikein kuuluu. Harrastukset, koulutarvikkeet ja eväät vaihtelevat paljon maasta riippuen, puhumattakaan siitä, mitä kaikkea mielenkiintoista pienen koululaisen huoneesta oikein löytyykään.

Oikeanpuoleisella sivulla puolestaan nähdään mitä muut lapset tekevät ympäri maapalloa samaan kellon aikaan. Kello yhdeksän Eiko harjoittelee koulussa kanji-kalligrafiaa, kello kahdelta Ana-Maria on koulun jälkeen iltapäiväkerhon sambatunnilla ja kello puoli neljä Luis sovittaa isän neulomaa chullo-myssyä, sillä Perussa neulominen on miesten juttu. Vuorokauden aikana lukija saa matkustaa koko maailman ympäri, joten kirjassa riittää yhdessä ihmeteltävää.

Päivä maapallolla : Koulussa, on ilahduttava, upeasti kuvitettu tietokirja uteliaalle lapselle, suosittelen!

Titta Lindström

Titta Lindström on graafinen suunnittelija ja kuvittaja, joka käyttää vapaa-aikansa mieluusti kirjojen parissa. Sarjakuvat ovat sydäntä lähellä, mutta lukulistalle pääsee säännöllisesti myös tietokirjallisuus, erityisesti muistelmat ja elämänkerrat herättävät kiinnostusta. Kaikki vinkit »