Yvonne Prinz: Vinyyliprinsessa

16-vuotiaan Allien elämässä tärkein asia on musiikki. Hän on töissä levykaupassa, kirjoittaa internetiin musiikkiaiheista blogia ja tekee blogin oheistuotteena myös lehteä. Toisaalta Allien elämään kuuluvat samaan tapaan läheiset ihmiset kuin muidenkin samanikäisten elämään: paras kaveri, pojat, kotiväki.

Kirjassa olisi ollut potentiaalia parempaankin, mutta lopputulos ei sitten ollutkaan niin hyvä kuin mitä oletin etukäteen. Siskodisko-sarjan taso on muutenkin alkanut vähäsen laskea jo aikaisemmin (tai sitten olen itse tulossa vanhaksi). Aluksi tuntui, ettei kirja lähde kunnolla käyntiin ja meinasin jättää sen kesken, mutta sitten siinä kyllä päästiin vauhtiin. Vähän lyhyempänä tämä olisi varmaankin ollut toimivampi.

Olisin halunnut tarinan painottuvan enemmän siihen bloggaukseen ja lehden tekoon, koska pidän niitä kuitenkin suhteellisen kiinnostavina harrastuksina. Musiikki ei kuitenkaan ole kovin usein nuortenkirjoissa pääosassa, niin siksi tämä osuu hyvään saumaan ja ansaitsee vinkkauksensa. Musiikkifriikeille kirja uppoaakin varmasti paremmin, vaikka päähenkilö keskittyykin poikkeuksellisesti vinyylilevyihin.