Annika Mannström: Antto urheilee

Antto urheilee on Schildts-kustantamon järjestämän lastenkirjakilpailun voittaja. Kuten jo nimestä voi päätellä, teemana on urheilu. Esittelyssä on paljon erilaisia urheilulajeja. Kirjan tekstit on kirjoitettu runomuotoon.

Kirja ei vedä vertoja Mauri Kunnaksen Suurelle urheilukirjalle, mutta ylettyy kyllä laadullisesti melko lähelle sitä. Pidin tätä hauskana kirjana ja kuvitusta hyvänä.

Ainoana häiritsevänä asiana oli, että suunnilleen kaikki mahdolliset jutut oli nimetty kuviin. Selitteitä olisi voinut olla määrällisesti vähemmän tai ne olisivat voineet olla huomaamattomampia tyyliltään.