Anna Anttonen ja Kati Inkala (toim.): Riimikissa kikattaa

Valveen sanataidekoulu Oulussa aloitti jo vuonna 2003 vauvaperheiden sanataidekerhot. Koulun opettajat Anna Anttonen ja Kati Inkala ovat nyt koonneet kirjaksi kerhoissa kehitettyjä runoleikkejä vauvoille ja vähän varttuneemmillekin. Karoliina Pertamon värikäs kuvitus viimeistelee kaikin puolin kehuttavan Riimikissa kikattaa -loruteoksen.

Riimikissan runot ovat Suomen parhaiden lastenrunoilijoiden käsialaa. Kokoelmasta löytyy Kirsi Kunnasta, Jukka Itkosta, Tittamari Marttista, Eppu Nuotiota ja niin edelleen. Runoihin liitetyt leikkiohjeet ovat yksinkertaisia, mutta hauskoja. Pienellä vaivalla kirjan runojen ympärille voi rakennella jos jonkinlaisia aktiviteetteja, mutta toimivat ne ihan sellaisinaankin, pelkkinä runoina ja lauluina. Kirja on valmiiksi jaoteltu kahdeksaan kokonaisuuteen, joista jokainen on suunnattu hieman eri kehitysvaiheissa oleville lapsille. Jokaiselle jotakin, vastasyntyneestä nelivuotiaaseen. Ja aikuinenkin viihtyy!

Meidän perheessämme Riimikissa kikattaa saa varmasti paljon lukuaikaa. Pikkulapsi nauttii yhdessäolosta ja yhdessä tekemisestä. Kielen kehitykselle innostavat loruleikit ovat taatusti tärkeitä. Suosittelen!