Kate Snell: Diana : prinsessan viimeinen rakkaus

Diana : Prinsessan viimeinen rakkaus

Teos on ilmestynyt alunperin vuonna 2001. Tämä suomennos on tehty päivitetystä versiosta, joka on ilmestynyt vuonna 2013.

Prinsessa Diana kuoli vuonna 1997. Kirja kertoo hänen viimeisistä vuosistaan ja rakkaussuhteistaan sinä aikana. Hänellä oli suhde parin vuoden ajan pakistanilaiseen sydänkirurgiin Hasnat Khaniin, joka työskenteli Lontoossa. Tämä suhde ei ollut monen tiedossa salailun takia, sillä Khan ei halunnut julkisuutta. Kirjan mukaan Dianan viimeisen kesän suhde Dodi al Fayediin olisi ollut vain yritys tehdä Hasnat Khan mustasukkaiseksi.

Kirja on kiinnostava ja sisältää itselleni uutta tietoa. Onhan tämä toisaalta samalla vähän tirkistelyä toisten yksityisiin asioihin, mutta niinhän ne elämäkerrat yleensä tuppaavat olemaan. Ajatuksena olisi melko kiinnostavaa tietää, miten suhteen olisi käynyt, jos Diana ei olisi kuollut. Khan ei ole halunnut puhua julkisesti asiasta.

Tämän teoksen pohjalta on tehty myös elokuva, joka on saanut ensi-iltansa maailmalla syyskuussa.

Veera