Rainbow Rowell: Eleanor & Park

Kansi: Rainbow Rowell: Eleanor & Park

Eletään 1980-lukua, jolloin musiikkia kuunneltiin walkmaneilla ja puhelinkeskustelut käytiin kotona. Eleanor on koulun uusi tyttö, hieman erikoinen, hieman iso. Park on tyylikäs ja omalla tavallaan suosittu. Eleanorilla on rankkaa sekä kotona että koulussa, mutta Parkiin tutustuminen ja rakastuminen tuo elämään pienen valopilkun.

Eleanor & Park saa tuntemaan itsensä nuoreksi. Nuorena ei ole koskaan helppoa, oli perhe ihanteellinen ja tukea antava tai aivan kamala. Eleanorin perheessä kuka tahansa saa kärsiä, jottei itse kärsisi. Eleanor on liian nuori, jotta voisi vaikuttaa asioihin – liian nuori, jotta kukaan ottaisi vakavasti. Eleanor & Park kuvaa kauniisti mitä rakkaus on ja kuinka oikea kauneus löytyy katsojan silmistä. Se on myös sydäntäsärkevä kirja siitä kuinka helppoa on olla välittämättä. Välittäminen ja auttavan käden ojentaminen on oikea uroteko.

Paula