Mårten Melin: Förvandlad

Kirjan päähenkilö on Måns, joka siirtyy opiskelemaan sisäoppilaitokseen. Koulussa on jotakin outoa, muissa oppilaissa on jotakin outoa ja niin myös hänessä itsessään, mutta hän ei vain vielä tiedä mitä.

Kirjaan on saatu mukaan sopivasti jännitystä ja yliluonnollisia asioita. En ole normaalisti kummankaan erityinen fani, mutta tässä kirjassa niitä ei ollut mukana liikaa. Lukijan mielenkiinto pysyy hyvin yllä, koska tiedossa ei ole enempää asioita kuin päähenkilölläkään ja kaikki saadaan selville vähitellen.

Kirja on hyvä ja toimiva kokonaisuus. Loppu on sellainen, että jatkoahan tähän tarvitaan ja sitä näyttääkin olevan olemassa jo kahden kirjan verran.