Paula Salminen ja Elina Snicker: Jumalainen näytelmä : dramaturgisia työkaluja

Jumalainen näytelmä : dramaturgisia työkaluja on tietokirja, joka paneutuu näytelmäkirjoittamisen maailmaan. Kyseessä ei kuitenkaan ole varsinainen käsikirjoitusopas, vaikka siitä voikin saada ideoita ja toimintamalleja omaan kirjoittamiseen. Tekijöinä on näytelmäkirjailijoita ja muita teatterin ammattilaisia.

Sisältönä on 21 esseemuotoista tekstiä sekä kaksi keskusteluista koottua osiota ja viisi haastattelua. Toisissa teksteissä kerrotaan yleisellä tasolla näytelmien kirjoittamisesta ja tekstin matkasta näyttämölle, toisissa taas kirjoittajat kertovat omista työtavoistaan ja kirjoitusprosesseista, siitä miten heidän tekstinsä syntyvät.

Kirjassa oli useampi kiinnostava teksti, joista moniin täytyy palata vielä myöhemmin uudestaan.