Eppu Nuotio ja Saara Vallineva: Kauko Kivitasku ja kadonnut onnenkivi

Kauko Kivitasku ja kadonnut onnenkivi jatkaa ihastuttavaa Pikkusaari-satukirjasarjaa. Sarjan ensimmäisessä osassa Pirkko Punarinta oli hukannut polkupyöränsä. Sarjan toisessa osassa näkökulmahahmo on muuttunut toiseen siivekkääseen, mutta ongelma pysyy samana, eli kadonnutta tavaraa etsitään tässäkin kirjassa ympäri saarta. Samalla nähdään ja tavataan kaikenmoista, muiden muassa Eero Erakkorapu tulee tutuksi ja Pirkko Punarintaakin nähdään ohimennen.

Saara Vallinevan ihastuttavat askarrellut kuvitukset ovat jälleen kerran kirjan sydän. Silmä lepää kauniissa yksityiskohdissa ja kirja taatusti kestää useammankin selailun uteliaan lapsen kanssa. Loistavaa jälkeä jälleen kerran, suosittelen!

Titta Lindström

Titta Lindström on graafinen suunnittelija ja kuvittaja, joka käyttää vapaa-aikansa mieluusti kirjojen parissa. Sarjakuvat ovat sydäntä lähellä, mutta lukulistalle pääsee säännöllisesti myös tietokirjallisuus, erityisesti muistelmat ja elämänkerrat herättävät kiinnostusta. Kaikki vinkit »