Ilkka Hämäläinen: Kundiopas tytöille

Kundiopas tytöille on kiva opaskirjanen, jossa on sataan kiperään kysymykseen sata kiperää vastausta. Mitä pojat ajattelevat tytöistä? Se selviää tästä kirjasta. Kohderyhmänä ovat nuoret tytöt, joiden mielessä liikkuu moninaisia, ihmeellisiä kysymyksiä, jotka koskevat poikia. Miksi se poika käyttäytyy niin tai miksi ei käyttäydy?

Opas on jaettu kahteentoista eri aiheeseen. Viimeinen kappale on Unelmien tyttö – minäkö? Se on sopiva ihan kenelle tahansa luettavaksi, sillä kyllä se niin vaan hivelee.

Kysymysten välillä on tositarinoita. Poikien tositarinoita oikeasta elämästä, kuten syömishäiriöstä tai siitä, miten suhde kestää välimatkan. Lisäksi välipaloina on muutaman julkisuudesta tutun nuoren miehen sanan sija.

Kirja on mukavan kokoinen ja kuvitettu, sekä valokuvilla että pienillä piirroskuvilla. Se on helppo lukea ja selata. Siitä tulee hyvä mieli ja vaikka en varsinaisesti kohderyhmään kuuluva nuori tyttö olekaan, niin kyllä minussa vielä sellainen nuori tyttö asuu, jonka oli ilo lukea tämä kirja!