Kiersten White: Loputtomasti

Loputtomasti

Loputtomasti päättää Kiersten Whiten Paranormaali-trilogian, jossa teini-ikäinen Evie on saanut kerta toisensa jälkeen havaita olevansa kaikkea muuta kuin tavallinen. Normaali elämä ei sarjan kolmannessa osassakaan vaikuta olevan kovin lähellä, sillä Evie saa kuulla olevansa olennainen hahmo Pimeän hovin keijukuningattaren tuhoisien suunnitelmien ehkäisyssä. Onko Evie valmis uhraamaan oman elämänsä pelastaakseen yliluonnolliset olennot? Kaiken lisäksi Kansainvälisessä paranormaalien hallintovirastossa on uusi johtaja, joka tuntuu haluavan Evienkin kontrollinsa alle.

Kiersten Whiten Paranormaali-sarja on ainakin oman lukukokemukseni mukaan suunnattu hieman nuoremmille kuin monet muut vastaavat sarjat, ja allekirjoittanut taisi olla hieman yli-ikäinen kohderyhmään nähden. Nuoremmille lukijoille sarja sen sijaan on hyvinkin sopivaa luettavaa, sillä päähenkilönä on vahva nais(tyttö)hahmo, tapahtumat eivät ole liian hurjia ja tunnelma moniin muihin fantasiasarjoihin verrattuna on kevyempi, vaikka vakavia asioita tässäkin sarjassa käsitellään. Tästä sarjasta saattaisivat minun näkemykseni mukaan innostua esimerkiksi 11–14-vuotiaat.

Salla P.