Ilona Partanen: Minä olen Sykkyrämyyrä!

Tuhannen murheen murehtijaa Sykkyrämyyrää vaivaa ongelma; on hieman itsetunto-ongelmaa, kun ei tuota rohkeutta tunnu oikein löytyvän ja sen lisäksi joku on vielä varastanut kengät. Itse asiassa joku on varastanut kaikkien kengät, ja joissain tapauksissa jopa kaulahuivit ja takitkin! Asia vaatii selvittämistä ja seikkailun myötä Sykkyrämyyräkin oppii löytämään omat vahvuutensa.

Ilona Partasen ilahduttava Minä olen Sykkyrämyyrä! on todellinen omituisten otusten kerho. Värikästä maailmaa kansoittavat Sykkyrämyyrän lisäksi muiden muassa sellaiset omaperäiset persoonallisuudet kuin Mulperimursu, Kurkikaula, Oikkuoinas ja Lettililleri. Onneksi kirjassa ei jäädä pelkästään hauskan sanailun asteelle, vaan kuvitus on yhtä lailla omalaatuisen ilottelevaa. Erityisesti Partasen värimaailma ja pensselien paksut tekstuurit tekevät jäljestä omaleimaisen ja mieleenjäävän.

Minä olen Sykkyrämyyrä! on ilahduttava uusi tuttavuus, eikä vähiten loistavan nimihenkilönsä vuoksi. Sykkyrämyyrän tulevia seikkailuja odotellessa!