Katie Kirby: Oispa kaljaa : Aikuiselämän sietämätön vaikeus

Oispa kaljaa

Aikuisuus on perseestä. Puolikkaan tutkinnon, muutaman lapsen ja yli kymmenen avioliittovuoden jälkeen yhtenä harmaana aamuna, unettoman yön jäljiltä sitä tajuaa, ettei yhtään mikään mennyt niin kuin piti.

Nykyään työn ja perheen lisäksi pitäisi olla elegantti kotihengetär, oma Etsy-kauppa sekä some-ammattilainen, koska se mitä ei somessa näe, sitä ei ole koskaan edes tapahtunut. Miten on myös mahdollista, että ihmiset ovat NIIN pirteitä ja rakastavat AIVAN kaikkea, kun itse oikeasti haluaisi vain nukkua ja juoda kaljaa.

Julie Kirby kertoo suoraan, mikä maailmassa on vikana, mutta ei anna yhtään hienoa neuvoa. Paitsi, että jos kaikki somessa ärsyttää, kannattaa poistua somesta. Kirbyn yksinkertaiset mutta humoristiset piirrokset ja tekstit ovat todella samaistuttavia ja välillä jopa silmiä avaavia. Maailma on mitä on ja elämästä tuli mitä tuli, tärkeintä on nauttia elämästä omalla tavalla.

Paula