Sami Rajakylä: Pätkärunoilija

Pätkärunoilija

Pätkärunoilijan päähenkilö on kolmikymppinen Keijo. Hän on töissä Kelassa eikä pidä siitä ollenkaan. Hänen tavoitteensa on tulla runoilijaksi. Naiset ja alkoholi kiinnostavat, mutta samalla tulee harrastettua kuntoilun avulla terveempiä elämäntapoja.

Kirja tarjoaa uudenlaisen ja erilaisen näkemyksen aloittelevan kirjailijan työstä. Keijo ei ole mikään kärsivä taiteilija, muttei myöskään ahkeralla-työllä-tuloksia -tyyppi. Olihan tämä aika kiinnostava kirja, vaikka etukäteen ehdinkin epäillä sen olevan liian miehinen (jota se ei sitten ollutkaan).

Koska päähenkilönä oli (tuleva) runoilija, niin pitihän niitä runojakin olla mukana. Ei niitä paljoa ollut, mutta oli kuitenkin. Vaikka runojen lisääminen tekstin sekaan oli hyvä idea, niin jätin ne silti pääosin lukematta, sillä parin ensimmäisen perusteella ne eivät olleet omaa tyyliäni.

Veera