Martina Badstuber: Puuhataan kotona Hippa Hiiren kanssa

Puuhataan kotona Hippa Hiiren kanssa

Toinen kevään Hippa Hiiri -kirjoista on Puuhataan kotona Hippa Hiiren kanssa. Sarjan muiden kirjojen tapaan kyseessä on katselukirja, jossa pieni lukija etsii erinäisiä esineitä.

Jokaisella aukeamalla esitetään kuvalla talon huone, Hippa Hiiri jossain askareessa, askareeseen liittyvä lyhyt selostus ja lista löydettävistä asioista.

Hippa on hauskasti piirretty, joka ei itse kaappaa huomiota sivuilta. Kirjojen värimaailma on hyvinkin laaja, mikä varmasti vetoaa pieniin lapsiin hyvin.

Katselukirjojen paras anti on tarjota lukijalleen onnistumisentunne asioiden löytämisestä. Tässä Puuhataan kotona Hippa Hiiren kanssa onnistuu hyvin. Kaikki löydettävät asiat ovat selkeitä ja kuvista löytyy muutakin huomattavaa.

Kirjojen kirjoittajalla Martina Badstuberilla on pitkä historia lastenkirjojen parissa. Hippa Hiiri -sarjan kirjat tuntuvat hyvin rutinoituneilta tuotoksilta. Sarjan kirjoja voikin suositella varsin nuorille lukijoille.