Tuomas Nyholm: Sinun edestäsi vuodatettu

Erittäin hyvä esikoisromaani, jännäri, joka tavoittaa kansainväliset mittasuhteet vaivatta!

Tapahtumat sijoittuvat Torontoon, kerrostalon kummallisen yhteisön jäseniin, jotka ottavat uudenkin tulokkaan miellyttävästi vastaan. Yhteisö imaisee mukaansa ja elämä kietoutuu yhtä tiukemmin erilaisiin keinoihin paeta todellisuutta ja elää vapaasti. Myös rakkaudelle on sijansa…

Kunnes tapahtuu murha, raaka murha. Jostain syystä tämäkin sekoittuu eräänlaiseksi huumaavaksi harhaksi, aikajana väljenee ja joku muu ohjailee jostakin tapahtumia. Viimeistä juttuaan tutkivalla komisario Wambaughilla on todella töitä selvittää juttunsa.

Joku on suunnitellut täydellisen koston ja valmistellut myös täydellistä rikosta – hyvin kauan. Mutta kuka tai ketkä ja miksi? Kaikki ulottuu kuitenkin huomattavasti pitemmälle  ja laajemmalle kuin kukaan voisi aavistaa.

Hellittämättömän mainio jännäri kotimaiselta esikoiskirjailijalta – suorastaan hyytävän hyvä. Väitän, että tämä ei pätkääkään häviä mm. psykologisen kauhun kansainvälisille taitajille, joita täälläkin on aikaisemmin esitelty. Suosittelen ehdottomasti kaikille psykologisten jännäreiden, murhamysteereiden, koston ja merkillisten tapahtumien ystäville. Minua tämä kirja piti hellittämättä otteessaan koko ajan, en malttanut lopettaa lukemista!

1. Sinun edestäsi vuodatettu- mieletön kirja, luin yhtä ahmimalla kuin Nesbon Panssarisydämen : )