Phoebe Im: Suloista chibiä : opi piirtämään 75 söpöä eläintä

Suloista chibiä

Chibillä tarkoitetaan piirrostyyliä, joka keskittyy ylisöpöihin eläinhahmoihin. Chibissä hahmoilla on massiiviset päät suhteessa muuhun kehoon, suuret silmät ja pieni suu. Nämä omaisuudet tekee niistä lapsenomaisia. Tyylisuuntaa käytetään paljon japanilaisessa sarjakuvissa ja animaatiossa. Sen vahvuus on esittää hahmot liioiteltuina.

Minä törmäsin Phoebe Imin Chibi-piirrostyyliin ensimmäisen kerran Instagram-tilillä Bobblejot. Siellä seikkailee hänen luomansa hahmot, jotka ovat valloittavia ja hauskoja. Oman viihdearvonsa lisäksi Instagram-tilin tarinat ovat hyviä esimerkkejä tarinoista, joita tämän piirrosoppaan hahmoilla voi saada aikaiseksi.

Kirjan sisältö on 75 eläimen piirrosohjeet. Kokoelman eläimet ovat monimuotoisia, sillä kirjasta löytyy niin helposti odotettavia maaeläimiä, lintuja, liskoja kuin myös yllättäviä mereneläviä. Jokainen ohje on 1-2 sivun mittainen. Ne esittelevät hahmon vain yhdessä asennossa. Ohjeet ovat yksinkertaisia, esimerkiksi koulun aloittanut pitäisi onnistua noudattamaan niitä. Jos itse olisin ollut kirjaa suunnittelemassa, olisin vähentänyt hahmojen lukumäärää ja tarjonnut ohjeita hahmojen piirtämiseen eri kulmista.

Phoebe Imin Suloista Chibiä on herttainen kirjanen, joka saattaa innostaa lasta tai nuorta löytämään piirtämisen.