100 hauskaa sanaa

100 hauskaa sanaa sopii pikkulapsen aivan ensimmäisten kirjojen joukkoon. Se on vahvarakenteinen kuvakirja, jonka jokaiselta 12 sivulta löytyy paljon tutkittavaa ja katseltavaa jo vauvallekin. Värikkäät valokuvat on järjestetty teemoittain: leluille on oma sivunsa, kulkupeleille omansa, ruokaa löytyy yhdeltä sivulta ja lemmikkieläimiä yhdeltä.

Kirjan kiinnostavin elementti ovat avattavat luukut, joita jokaisella sivulla on monta. Luukkujen takaa löytyy uusi kuva samasta aiheesta ja vielä selitysteksti siitä, mikä sieltä luukun takaa löytyikään. Luukut ovat hieman tiukat aluksi, mutta jos aikuinen availee ne ensimmäisellä lukukerralla, voi vauvakin sen jälkeen itse kurkkia niiden taakse. Kirja on vahvaa pahvia, mutta kyllä tottumaton juniori luukut varmasti irti repii. Hieman siis kannattaa seurata, miten kirjaa luetaan.

100 hauskaa sanaa tarjoaa mukavia yhdessäolon hetkiä lapsen kanssa. Se on kiinnostava ja värikäs huolella kasattu kokonaisuus, jota kyllä kelpaa vinkata vauvaperheisiin.

Alennuskoodilla Kirjavinkit30 saat 30 päivän ilmaisen kokeilun!