Ensimmäinen sanakirja : yli 100 kivaa kuvaa ja sanaa

Vielä joitakin vuosia sitten nämä kuvasanakirjat jäivät itseltäni melko pitkälti huomaamatta. No, yllättäen oma pikkulukija toi muutoksen tilanteeseen ja nykyään tutkailen silmä kovana uusien lastenkirjojen markkinoita. Myös kuvasanakirjat ovat saaneet uuden merkityksen, eivätkä ne enää ole läheskään samaa massaa, kuten taannoin saatoin huomaamattani ajatella. Päinvastoin, erot ovat suuria.

Tällä kertaa esittelemäni Ensimmäinen sanakirja nousee monen muun vastaavan yläpuolelle silmiä miellyttävän kuvituksensa ansiosta. Se on värikäs sekä yksinkertainen vastaten näin varmasti kohderyhmänsä tarpeisiin, mutta samalla siinä kuitenkin on jotakin tavallisesta poikkeavaa kuvituksellista hauskuutta. No, nämähän ovat toki mielipidekysymyksiä, mutta minä tykkäsin.

Tämän sanakirjan avulla pienet kielenoppijat pääsevät tutustumaan kuuteen lapsille tärkeään aihealueeseen, jotka ovat nekin mielestäni järkevästi valittuja. Tämänkin puoleen voin siis ilolla suositella tarttumaan opukseen. Paksut sivut mahdollistavat myös esimerkiksi maistelun, mikäli lukija tuntee tällaiseen tilapäistä tarvetta.