Tove Jansson: Muumien iso kuvasanakirja : suomi-english

”Joka pikku ötökällä rusetti on hännässään.”

Muumien isosta kuvasanakirjasta on moneen. Sitä voi käyttää välineenä pienten lasten sanojen opettelussa, siitä voi opiskella englantia tai sitten sitä voi ihastella ihan vaan Tove Janssonin kuvitusten takia. Sehän voisi olla myös ihastuttava tuliainen Suomesta ulkomaille tai matkamuisto täältä kotimaahan lähtevälle.

”Opiskelu” aloitetaan tutustumalla Muumilaakson keskeisimpiin henkilöihin, jonka jälkeen lähdetään heidän parissaan käymään läpi tavallisia asioita, kuten viikonpäiviä, vuodenaikoja, säitä, värejä, muotoja, numeroita, kirjaimia, vastakohtia, ääniä ja kehonosia. Lopuksi tutustutaan vielä tarkemmin muutamaan muumilaaksolaiseen ja opetellaan joitakin tärkeitä sanoja sekä huomaavaisia tapoja.

Siis suosittelen. Kuten sanottu kohderyhmää teokselle en sen kummemmin lähtisi valikoimaan, Tove Janssonista innostuvat innostuvat varmasti myös tästä sanakirjasta ikään tai ulkomuotoon katsomatta.